poniedziałek, 28 listopada 2016

Wielki szu - zarządzanie promocjami

W poprzednim poście opisywałem promocyjne karty, z których korzystam. Mam ich zdecydowanie więcej niż przeciętny Polak, więc musiałem zaplanować sobie też jakiś system zarządzania nimi.

Początkowo korzystałem z Excela, który chociaż spełniał swoje zadanie, to był w pełni procesem ręcznym. Poniżej znajdziecie przykładowe 2 wiersze z pliku Excel.

sporo informacji do wypełnienia





Zacząłem szukać czegoś bardziej automatycznego i znalazłem serwis kontomierz.pl

Kontomierz.pl służy do zbierania wszystkich danych finansowych w jednym miejscu ułatwiając tym samym prowadzenie budżetu. Serwis nie ma wprawdzie dedykowanych opcji do obsługi promocji bankowych, ale można do tego celu wykorzystać funkcjonalności z już istniejące.

Pokażę to na przykładzie promocji banku Millenium.

Polega ona na zwrocie 6% wartości transakcji bezgotówkowych, z wyłączeniem transakcji internetowych. Maksymalny zwrot miesięczny to 30zł. Dodatkowo, warunkiem jest wpływ na konto 1500zł z konta prowadzonego w innym banku niż Millenium.
Jak łatwo policzyć, aby osiągnąć maksymalny zwrot należy wydać min. 500zł.
Dlatego w kontomierzu importuje wszystkie transakcje i sprawdzam ile wydałem klikając ikonę konta.

Widać wyraźnie, że wydałem 443zł czyli aby otrzymać pełny zwrot muszę wydać 57zł. Dodam, że nie jestem "aptekarzem" czyli nie celuję idealnie w 500zł tylko płacę kartą i gdy przekroczę kwotę 500zł czekam do kolejnego miesiąca.

Teraz sprawdzam, czy zrobiłem przelew na 1500zł. To mogę zrobić na 2 sposoby.

1. Za pomocą modułu planer dodaje sobie zadania do wykonania. Zadania mogą być cykliczne i pojawią mi się automatycznie w każdym miesiącu.

Jak widać w tym miesiącu już taki przelew zrobiłem, ale musiałem go odznaczyć ręcznie.

2. Drugi sposób korzysta też z wykresu bilansu, ale zmieniam nieco filtr dodając także operacje zaklasyfikowane przeze mnie jako nieistotne. Sa one nieistotne z punktu widzenia majątku, gdyż zrobiłem tylko przelew pomiędzy jednym z moich kont, a drugim i nie jest to przychód a raczej zwykły wpływ na konto.


Oczywiście gdym się "wkliknął" w wykres to otrzymam szczegółowe rozbicie transakcji.

Widać, że zrobiłem przelew na 1500zł i zwrot 30zł za poprzedni miesiąc.


Mam nadzieję, że serwis kontomierz.pl nadal będzie się rozwijał i dodadzą różne opcje ułatwiające zarządzanie promocjami.

8 komentarzy:

  1. Cześć
    http://polecaneblogifinansowe.blogspot.com to mini-agregator blogów o szeroko rozumianej tematyce finansowej.
    Dodaj swojego bloga na listę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe kwestie, ale muszę przyznać, że u mnie takimi sprawami zajmuje się dobry doradca finansowy i księgowy ;) http://jezak.pl/en/about-me/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe zestawienie a Kontomierz trzyma się bardzo dobrze i nadal się rozwija, pozdrawiam Karol z Banki24

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe promocje kredytowe są teraz w firmie https://gotowkanajuz.pl/, jeżeli ktoś jest zainteresowany to niech sprawdzi na ich stronie internetowej co mają do zaoferowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe informacje. Inwestowanie to temat, który interesuje bardzo wiele osób.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, dalej działa ta promocja? można troche zaoszczedzić

    http://szybkafaktura.pl/ksiegowosc-online.php

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy